Lillebrorpris til integrationsprojet

Projektet Mind Your Own Business er netop blevet belønnet med Børnehjælpsdagens ”Lillebrorpris” for sit gode arbejde med og for unge drenge med etnisk minoritetsbaggrund.

Trivsel For drenge med etnisk minoritetsbaggrund har Mind Your Own Business (MYOB) været en vej til en bedre integration i samfundet og en bedre trivsel i hverdagen. Nu har projektet også høstet både anerkendelse og præmiepenge hos Børnehjælpsdagen.

Organisationen har således lige tildelt Lillebror Prisen til projektet, der er drevet af Dansk Flygtningehjælp og støttet af TrygFonden.

Prisen tildeles hvert år til en organisation, forening eller et projekt som i det forgangne år har ydet en ekstraordinær indsats for børn og unge i Danmark. I år var der 38 nominerede, og ifølge Helle Bechgaard, der er medlem af priskomitéen, faldt valget på MYOB, blandt andet fordi det er en ny og anderledes indsats.

”Projektet skaber reel forandring i drengenes liv – på drengenes egne præmisser”. Der skabes både værdi på det økonomiske, det faglige, det sociale og det samfundsmæssige plan, og derfor tilfalder dette års Lillebror Pris en yderst værdig modtager,” siger Helle Bechgaard.

Kan nå ud til flere

Maria Kavita Nielsen, der er chef for projektet, glæder sig over, at ’Mind Your Own Business’ får årets Lillebror Pris, der ud over æren, også omfatter 100.000 kroner.

”Det er først og fremmest en enorm ære at modtage Lillebror Prisen, og jeg er utrolig glad og stolt. Det betyder meget, at folk anerkender det arbejde, vi laver. Pengene, der følger med prisen, skal bruges til at understøtte samarbejdet med og arbejdet omkring drengene. Med prisen får vi mulighed for at nå ud til flere drenge og fortsat sikre den høje kvalitet i etableringen og faciliteringen af vores mikrovirksomheder,” siger Maria Kavita Nielsen.

”Mind Your Own Business” omfatter drenge fra udsatte boligområder i Aarhus, Helsingør og København, og projektet løber frem til 2014.