Fusionen med Falck Healthcare er godkendt

Fusionen med Falck Healthcare og TryghedsGruppens to selskaber Previa og Quick Care er nu godkendt af de svenske konkurrencemyndigheder. Det betyder, at Falck Healthcare nu er størst i Skandinavien.

Kun en måned efter ansøgning til de svenske konkurrencemyndigheder er fusionen med TryghedsGruppens to sundhedsselskaber Previa og Quick Care og Falck Healthcare godkendt hos de selvsamme myndigheder.

Jørn Wendel Andersen, administrerende direktør i TryghedsGruppen, glæder sig over den hurtige sagsekspedition fra de svenske myndigheder.

”Vi er glade for den hurtige respons fra de svenske myndigheder, og vi ser frem til at kunne starte arbejdet i én koncern allerede nu. Falck Healthcare er et stærkt og traditionsrigt brand, som vi sammen vil udvikle yderligere,” siger han.

Falck Healthcare, Previa og Quick Care skaber med fusionen Skandinaviens største udbyder af ydelser, der nedbringer sygefravær og letter borgernes adgang til rehabilitering efter sygdom. Det sker med den nye aftale med TryghedsGruppen, der hidtil har ejet Previa og været hovedejer af Quick Care, og som nu bliver 40 procents aktionær i Falck Healthcare.

Marianne Thomas, pressechef, på telefon: 24 83 26 63, mt@tryghedsgruppen.dk

Om TryghedsGruppen
TryghedsGruppen er hovedejer af forsikringsselskabet Tryg og står bag TrygFonden. Vi skaber værdi og tryghed gennem langsigtede investeringer og almennyttige uddelinger.
TryghedsGruppen har en formue på ca. DKK 33 mia. Dele af TryghedsGruppens overskud går til almennyttige formål gennem TrygFonden, som uddelte DKK 550 mio. i 2013.
www.tryghedsgruppen.dk