Prisregn over solkampagne

I sommeren 2013 sang Frederik Fetterlein sig pivende falsk ind i danskernes hjerter som en del af TrygFonden og Kræftens Bekæmpelses solkampagne. Kampagnen er siden blevet belønnet med en lang række priser og nu har den også fået to af de såkaldte Rambuk-priser.

Sundhed TrygFonden og Kræftens Bekæmpelse arbejder sammen om at få danskerne til at passe bedre på solen for at modvirke udbredelsen af kræft i huden. Sidste år fik vi Frederik Fetterlein til at hjælpe med det. 

Den tidligere tennisspiller var stjernen i en kampagnefilm, hvor han sang om de tre S’er: Skygge, solhat og solcreme. 

Og det virker til at sangen og kampagnen har haft en hvis gennemslagskraft. I hvert fald har den vundet en del forskellige reklamepriser siden den blev lanceret sidste år og nu er der kommet to yderligere til. 

Rambuk-prisen er de danske Mediebureauers pris, og da den blev uddelt i går, løb Fetterlein-kampagnen med prisen i hele to kategorier: Kampagneprisen og Involveringsprisen. 

Kampagnen har tidligere vundet to priser ved Danish Internet Awards 2014, en pris ved Advertising Effectiveness Award og tre priser ved Creative Circle Award.