Tre år mere med Ombold Esbjerg

TrygFonden har doneret 150.000 kroner til Kraftcenter Esbjerg, der dermed kan fortsætte Ombold Esbjerg, som engagerer hjemløse og udsatte grupper i gadefodbold og andre sportsaktiviteter.

Trivsel Ombold Esbjerg har, blandt andet med støtte fra TrygFonden, været i gang siden maj 2012 og har med stor succes gennemført træning hver torsdag for mellem 15-40 deltagere. Der arbejdes lige nu med at etablere en omboldbane i Esbjerg, og målet er på sigt at forankre Ombold i en egentlig forening for udsatte.

Med den nye donation fra TrygFonden er Ombold Esbjerg foreløbig sikret de næste tre år. Det glæder ombold-træner Knud Lauridsen fra Kraftcenter Esbjerg.

”Vores indledende erfaringer viser, at gadefodbolden har været med til at skabe sammenhold og spontane fællesskaber. Og det er rent faktisk lykkedes at motivere og inspirere en meget udsat gruppe mennesker, der ofte lever en turbulent og ustruktureret hverdag, til at møde op til træning på et bestemt tidspunkt. Derfor er vi meget glade for at kunne fortsætte Ombold i Esbjerg, så initiativet får tid til at etablere sig, og vi kan samle flere erfaringer,” siger Knud Lauridsen.

Ombold er en landsdækkende selvejende institution, som arbejder for at sikre, at hjemløse og socialt udsatte har adgang til at dyrke idræt – og specielt gadefodbold – på lige fod med andre mennesker.