Danskerne har bestilt én røgalarm i minuttet

Der er brandforebyggelse under de danske juletræer i år.

Der er stor interesse blandt danskerne for at sikre sine nærmeste mod brand i hjemmet. For godt en uge siden lancerede TrygFonden en kampagne, som gav danskerne mulighed for at bestille en gratis røgalarm i tidlig julegave til en, de holder af. 11.000 danskere har indtil nu benyttet sig af muligheden og bestilt en røgalarm – det svarer til én i minuttet siden kampagnens start den 1. december.

"Danskerne er virkelig opmærksomme på brandforebyggelse op til julen i år. Det kan vi se både på antallet af bestilte røgalarmer, men også på et rekordhøjt antal besøgende på vores hjemmeside, hvor man kan få gode råd om, hvordan man bedst sikrer sig mod brand i hjemmet. Vi er utrolig glade for interessen, for kampagnen er iværksat på en alvorlig baggrund, og julen er jo højsæson for levende lys og ild i pejsen i de danske hjem", siger René Højer, programchef i TrygFonden.

Den store efterspørgsel får TrygFonden til at fortsætte kampagnen lidt endnu. Så har du endnu ikke nået at bestille en gratis røgalarm til en, du holder af, kan du nå det endnu. Kampagnen fortsætter, til lageret er tømt.

DER ER IKKE FLERE RØGALARMER PÅ LAGER, men du kan læse mere om, hvordan røgalarmer bedst beskytter din bolig her.