Kom med til borgermøde: TrygFonden går tæt på tryghed og radikalisering

Hvad frygter danskerne mest: Et terrorangreb eller at blive fyret fra jobbet? TrygFonden holder fem borgermøder om danskernes tryghed, og der er stadig ledige pladser to steder i landet.

I oktober sidste år udgav TrygFonden ”Tryghedsmålingen 2015”, der går i dybden med, hvad danskerne går og er nervøse for i dagligdagen. Målingen er en af de største kortlægninger herhjemme af danskernes tryghed og den syvende i rækken.

Nu inviterer TrygFonden til borgermøde om tryghed og radikalisering, hvor du kan høre om Tryghedsmålingens opsigtsvækkende resultater. TrygFondens forskningschef, Anders Hede, vil blandt andet komme ind på de små og store utrygheder i hverdagen, og om vi er blevet mere eller mindre utrygge efter terrorangrebene i Paris og i København.

Danmark bliver gang på gang fremhævet som et af de lande, der er i risikozonen for at blive udsat for et terrorangreb, blandet andet som følge af Muhammedtegningerne og vores deltagelse i krige i nogle af verdens brændpunkter. I medierne fylder terrortruslen, Syrien-krigere og radikalisering overskrifterne.

Men har vi egentlig noget at frygte? Hvor stor er terrortruslen mod Danmark? Hvad gør de danske myndigheder for at imødegå terror og radikalisering? Og hvad kan du selv gøre?
Jakob Scharf, tidligere PET-chef og stifter af det private efterretnings-, analyse- og sikkerhedsfirma, CERTA, ser nærmere på radikaliseringen i Danmark.

Niels Krause-Kjær, vært på DR2’s Deadline, byder velkommen fem forskellige steder i landet. Der er stadig pladser til borgermøderne i Aalborg og Roskilde.

Se borgermødernes program, og læs hvordan du tilmelder dig her.

Læs Tryghedsmålingen 2015 her.

Christian Nørr

Dokumentarist