"Erhvervslivets nobelpris" til direktør i socialøkonomisk virksomhed

I dag afsløres det, at Telehandelshusets direktør, Connie Hasemann, har vundet "Oslo Business for Peace Award". I oktober sidste år investerede Den Sociale Kapitalfond - hvis grundkapital på 25 mio. kr. TrygFonden har doneret - i virksomheden Telehandelshuset.

Trivsel Komiteen af tidligere nobelpristagere har i år valgt en dansker som vinder af den prestigefyldte Oslo Business for Peace Award. Det er direktøren for Telehandelshuset, Connie Hasemann, der i adskillige år har vist, at blinde og svagsynede er en værdifuld ressource på arbejdsmarkedet.

Den 14. maj skal Connie Hasemann stå der, hvor ikoner som Nelson Mandela, Lech Walesa og adskillige amerikanske præsidenter har stået før. Oslo Rådhus, der hvert år huser overrækkelsen af Nobels Fredspris, danner også rammen, når danskeren får overrakt ”Oslo Business For Peace Award”.

Komiteen af tidligere nobelprismodtagere har udvalgt danskeren som én ud af bare fem forretningsfolk i hele verden, der står som internationale eksempler på, hvordan man forener socialt ansvar og god forretning.

”Jeg er utrolig stolt og overvældet af at blive anerkendt og hædret på denne måde. Det gør mig glad, fordi det bekræfter mig i, at det, vi gør sammen i Telehandelshuset, er helt unikt. Og mange flere kan gøre som os: Drive en sund virksomhed på markedsvilkår og samtidigt tage et socialt ansvar, der gør en forskel for udsatte grupper,” fortæller direktør Connie Hasemann.

Telehandelshuset er porteføljevirksomhed for Den Sociale Kapitalfond, der sidste år investerede i virksomheden. Her er der stor anerkendelse til Connie Hasemanns arbejde:

”Kernen i Telehandelshuset succes er, at man ikke skal gå på kompromis for at skabe sociale resultater. Connie Hasemann og resten af hendes team har skabt et af Danmarks mest kvalitetsbevidste telemarkeringsvirksomheder ved at uddanne og ansætte blinde og svagtseende. Det er en kæmpe bedrift, som virksomhedsledere over hele verden kan lære af, og vi er meget stolte og glade på Connie og hele Telehandelshusets vegne,” fortæller Gurli Martinussen, direktør i TrygFonden.