Sammenlægning af SATS, ELIXIA og Fresh Fitness er gennemført

TryghedsGruppen og Altor har den 5. juni 2014 gennemført sammenlægning af Nordens stærkeste og mest respekterede navne i træningsbranchen: SATS, ELIXIA og Fresh Fitness. Det nye selskab hedder Health & Fitness Nordic (HFN) og er ejet med 49 procent af TryghedsGruppen og 51 procent af Altor Fund III m.fl.

TryghedsGruppen og Altor har den 5. juni 2014 gennemført sammenlægningen af den koncern, der nu bliver Nordens største fitnesskoncern: Health & Fitness Nordic (HFN).

Transaktionen blev i februar 2014 godkendt af konkurrencemyndighederne i Norge og Finland på betingelse af salg af til sammen 13 træningscentre. Denne betingelse er nu opfyldt.

Den nye fitnesskoncern har over 500.000 medlemmer, ca. 200 centre, mere end 2.000 ansatte i Danmark, Norge og Finland og en omsætning på ca. DKK 2,6 mia. HFN bliver dermed Nordens største fitnessleverandør og Europas næststørste med styrke til yderligere at investere i udviklingen af fitnessydelser indenfor alle segmenter.

HFN vil operere under navnene SATS, ELIXIA, Fresh Fitness, SAFE og Metropolis.

TryghedsGruppen ejer 49 procent af det sammenlagte selskab, mens Altor Fund III med flere ejer 51 procent.

Jørn Wendel Andersen, administrerende direktør i TryghedsGruppen, ser frem til at koncernen nu kan gå i gang med den konkrete integration.

”Vi glæder os til at begynde arbejdet på at integrere de tidligere to virksomheder til én med alt, hvad det indebærer. Medarbejderne har ventet siden juni sidste år på at begynde at arbejde som én koncern. Det går vi i gang med allerede i dag, og vi ser frem til at kunne tilbyde vores kunder endnu bredere servicetilbud i den sammenlagte virksomhed,” siger han.

TryghedsGruppen har siden slutningen af 2012 arbejdet på at implementere investeringsstrategien med fokus på at rydde op i den daværende portefølje af virksomheder og i stedet investere i større veldrevne skandinaviske virksomheder. Siden er tre virksomheder afhændet, HFN er netop etableret og i slutningen af maj 2014 annoncerede TryghedsGruppen sammenlægningen af Previa AB og Quick Care A/S med Falck HealthCare, som TryghedsGruppen nu ejer 40 procent af.

Dermed har TryghedsGruppen i dag to større investeringer i porteføljen, og de direkte investeringer udgør nu 8 procent af formuen. Investeringsstrategien giver mulighed for at investere 15 procent af formuen i virksomheder.

Marianne Thomas, pressechef, på telefon: 24 83 26 63, mt@tryghedsgruppen.dk

Om TryghedsGruppen
TryghedsGruppen er hovedejer af forsikringsselskabet Tryg og står bag TrygFonden. Vi skaber værdi og tryghed gennem langsigtede investeringer og almennyttige uddelinger.

TryghedsGruppen har en formue på ca. DKK 33 mia. Dele af TryghedsGruppens overskud går til almennyttige formål gennem TrygFonden som uddelte DKK 550 mio. i 2013.

Om Altor
Altor Equity Partners er investeringsrådgiver for Altors fonde. Siden starten har Altors fonde investeret i næsten 40 selskaber med kr28.33 mia. i indskudt kapital. Blandt investeringene findes Lindorff, Helly Hansen, Apotek Hjärtat, Carnegie, Papyrus, Dustin, Qmatic, Piab, Max Mathissen, Curato, Norsk Gjennvinning og CTEK.